20 aprill 2020

Kangaga kaetud märkmik


Seekord siis hoopis teises stiilis märkmik. Tahtsin teha midagi looduseteemalist ja mul oli olemas ScrapMir paberiplokk "Cozy Forest". Ma olen lihtsalt armunud nendesse paberitesse ja juba tellisingi veel selle sarja tooteid. Plaan on kunagi teha ka scrapalbum samas stiilis.

Tegin märkmiku kaaned videoõpetuse järgi. Lisaks sellele videole, mis on kolmas osa, on ka esimene osa sisulehtede toonimisest ja teine osa sisuploki köitmisest.

Näitan ka üht loomingulise protsessi pilti, kus kaaned on valmis ja sisuplokk on valmis. Märkmikus on pruunid ökopaberid ja ka mõned disainpaberid, kokku 180 lk A5 suuruses. Mul kulus 42 A4 suuruses ökopaberit ja 3 samasuurt disainpaberit. Õmblesin lehed kolmekaupa. See ökopaber pole vist kõige parem, servad hoiavad veidi kaardu ja võib-olla osaliselt ka sellepärast ei taha mu märkmik hästi kinni püsida. Teiseks veel see, et kui alguses mõõtsin sisuploki paksuseks 1,3 cm, siis pärast esi- ja tagakaane lehtede lisamist sain paksuseks juba 1,5. Aga mul olid kaaned valmis... Ilmselgelt oli tegu, et sisuplokk kaante vahele ära mahutada. Sisuploki eesmise ehk kõige pikema serva lõikasin vaibanoaga tasaseks. Esmalt proovisin hästi vähe maha võtta, aga nii läks asi lappama. Võtsin siis veidi kaugemalt, kokku läks pool cm maha. Kaptaalpaela asemel on tavaline pael, mille vahele liimisin nööri. Eelmisel märkmikul sai kaptaaliks pits. Kaptaalpael on siis see, mis raamatuselja otstesse liimitakse, et oleks ilus ja ka kaitseks raamatut.


Raamatu kaantele liimisin kõigepealt õhukese vatiini. Kuna nii õhukest ei olnud, siis rebisin paksemast ühe kihi. Nii kaante kui ka seljakanga töötlesin liimiriidega, et ikka vastu peaks ja palju parem oli liimida ka papile. Heleroheline kangas oli muidu päris hõre. Kõige huvitavam oli õmblemine. Oma uut masinat ma ära lõhkuda ei tahtnud, seega otsisin vana masina välja. Õmblemine toimus nii, et ma praktiliselt käsitsi väntasin kogu selle kupatuse läbi. Ja mul oli "ainult" 1,5 mm papp. Lõpuks sain ikka rahuldavalt hakkama, vähemalt pealtpoolt meeldivad mulle väga need õmblused.



Siin on nüüd ilusti näha roheline kaptaalpael, mis annab sisuplokile viimistletud välimuse.


Märkmiku esi- ja tagakaanele tegin ka tasku nii nagu poolelioleva töö pildilt näha. Järgmisel korral ma siiski teeks need teistmoodi, ei kleebiks ümber kaanepaberi.


Osa lehti kaunistasin templitega...



...ja mõned ka väljalõigetega.



Köitmist tuleb veel õppida, praegu ma veel päris rahul tulemusega ei ole. Ikkagi on miski, millest ma aru ei saa. See tuleb välja uurida ehk tuleb veel katsetada ja märkmikke teha... 

Tegin video ka, et oleks veel rohkem näha, igat lehekülge ju ei pildista ja ega filmile ka kõik ei jäänud, vaid need mis näpu alla sattusid. Telefonis on videopilt hea, aga arvutikasutajal soovitan suuremalt YouTube´s vaadata kuna see väike pilt virvendab (mobiiliga tehtud) ja valige ikka alati HD kvaliteet. 


Kasutatud disainpaberid:

ScrapMir - Cozy Forest 12''
Scrap Mir - Cozy Forest - Set of die cuts

4 kommentaari:

  1. Oh mis uhke asi, täiuslik! Paberikomplekt on võrratu ja nii hästi paigutus ära lahendatud. Sinu töö pahem pool näeb ka parem välja kui mõnel õige pool!Ja kus Sul on alles templeid! Kõik kuuluvad nii hästi kokku! Näha on, et oled kõik hoolega läbi mõelnud ja loominguline protsess on hästi sujunud. Ma ise olen ühe asja liimköites teinud ja mäletan, et selja paksusele tuli lisada juurde papi paksus kummalegi poole, antud juhul siis 3mm. Köitmise raamatut ma kasutasin. Video ka super, ma küsin hiljem selle kohta eraldi, tahan ka ühest tööst teha.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, Eve! Ma tegin nii nagu videos, ehk siis terve sentimeeter on kummalgi pool seljalaiust veel. Kaanepapp on jälle cm kitsam kui plokk ehk siis ainult helerohelise kanga all. Liimköide see vist ei ole, ikka õmmeldud sisu.

      Kustuta
  2. Väga uhke! Mõnusad rahulikud toonid ja need umbrohu paberid on ka minu meele järgi hetkel :)

    VastaKustuta