11 aprill 2020

Mixed media märkmik

Siin ta siis on - minu esimene iseseisev mixed media töö!


Aga alustan algusest. Tasapisi hiilis minusse soov teha mixed mediat. Õnneks olin juba mõni aeg tagasi valmis köitnud märkmiku sisuploki. Nüüd jäi üle vaid kaaned teha. Võtsin hoogu päris mitu päeva, ei osanud asjale kuidagimoodi läheneda. Siis hakkasin videosid vaatama, Maria omi ja teisi ka. Ja pilte. Mida rohkem vaatasin, seda segasemaks läks! :) Lõpuks otsustasin alustada. Liimisin valge puuvillase kanga kaantele ja esimese kihi tegin lahjendatud värviga, mis jäi päris hele. Põhivärviks siis alkoholi baasil tint. Kuna ma nii heledat ei tahtnud, siis edasi läksid peale tumedamad variandid, ikka ühest ja samast tindist. Ega mul valikut väga ei ole. Kaunistamiseks kasutasin chipboardi, pitsi, metallist liblikat ja lilli. Mida kaugemale ma oma tööga jõudsin, seda enam sai mulle selgeks, et ma pean seda veel õppima minema. Oskusi napib, vahendeid muidugi ka. Aga valmis ta sai.

Omajagu jama oli pildistamisega. Tegin juba mitu päeva tagasi pildid ära. Aga need polnud üldse õiget tooni! Kas te ikka teate, kui raske on lillat värvi pildistada? Mul polnud see alustamise hetkel meeles, muidu oleks vist küll teise värvi valinud! :) Ühesõnaga, piltidel oli märkmik pigem sinine, heal juhul lillakassinine. Ma töötlesin pilte eile terve õhtu ja lõpuks otsustasin, et need on liiga ületöödeldud ja kuuluvad prügikasti. Täna hommikul alustasin otsast peale. Päike paistis ja seekord sain enam-vähem ligilähedase tooni kätte.


Pael on kinnitatud iluneediga tagumise kaane külge.





Sisuploki ühendamine kaantega oli ka üks suur küsimus. Ma olen ikka mõne märkmiku koolitustel teinud ja neil kõigil on üks viga - nad ei käi väga hästi lahti. Hakkasin seda asja põhjalikumalt uurima. Esiteks võtsin ette kõvaköitelised raamatud oma riiulist ja uurisin nende põhimõtet. Sain juba pihta, milles asi on. Uurisin ja surfasin jälle netiavarustes ringi ja sain veel hulga häid ideid. Nii et peale selle, et mulle hakkas see mixed media värk hullult huvi pakkuma, tellisin täna hommikul kaks raamatut köitmisest. Tahaks kohe veel märkmikke teha ja tehnoloogiat täiustada. Peab ütlema, et see märkmik juba käib ilusti lahti!


Märkmik on A6 suuruses (11,5x15 cm) ja sees on 236 lk ehk 118 valget lehte.

Lõpetuseks korjasin ühele pildile kõik vahendid, mida ma kasutasin. Esimesel pildil värvid, krundid, meediumid, topingud jms.


Teisel pildil töövahendid ja materjalid. Šabloon, pits, mida saab üksitute lilledena lahti lõigata, metallist liblikas (see viimane on mul promarkeritega roosaks toonitud), pronksivärvi lilled, iluneedid, puidust chipboard pildilolevast komplektist, pisike kirjaga tempel. Lisaks veel must nöör, mida mul rohkem pole.

10 kommentaari:

  1. Sinu roosipuu on nii imeline, mulle väga meedib!! Märkmiku selg on ka selline muinasjutuline. Väga julge värvi oled valinud aga see sobib ideaalselt. Meenutab natuke Rapuntseli muinasjuttu mulle :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Märkmiku toon on tegelikkuses paremgi, aga no ei saa nii täpset tooni kaamerasse püütud. Ja aitäh, panengi sellele nimeks roosipuu märkmik! :)

      Kustuta
  2. Ma olen vaimustuses, nii minu toonid. See võrratu lilla ja liblikas. Ma jahmusin algul, kui seda nägin. Selline tunne nagu oleks seda unes näinud. Neid lillades toonides vahendeid on Sul ikka päris palju. Kas köitmisel tuleb selg lahti jätta, mitte kinni liimida? Kus Sul pits on, kas need roosid või lilleõie ümber? Šabloone ka kasutasid, materjalide hulgas ei ole näha, templeid ka? Nii palju küsimusi tekib, aga tundub väga põnev!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, Eve! Nii palju küsimusi! :) Tegin ühe pildi juurde, nüüd peaks kõik vahendid enam-vähem näha olema. Roosid on šabloon ja lilled on pitsist ja tempel on ka. Näedsa, avastasin et templivärvi oleks võinud ka pildile panna, see on must, StazOn firmalt.

      Köitmise kohta ei tea, kas sain küsimusest õieti aru, aga liimida tuleb jah ainult esi- ja tagakaas. Seda ma teadsin, aga kui suured vahed seljaliistule jätta ja muud tehnoloogilised küsimused on need, millele ma püüan vastust leida. Hakkan vist uut märkmikku tegema... :)

      Kustuta
  3. Aitäh, Malle nii põhjaliku vastuse eest! Mina vist ise köitma ei hakkaks, võtan valmis märkmiku ette ja kaunistan kaaned. Ma olen ka seda teinud, aga nende erinevate kaunistusvahenditega nagu tindid jm vahendid, ma ikka töötada ei oska.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle just hakkas huvi pakkuma köitmisprotsess ja tahaks sinna sisse köita erinevaid pabereid ja asju. Ega vist mixed mediat ei teegi, mingid lihtsamad kaaned seekord. Ja ATC kaardid on mul ka juba välja lõigatud... Oeh, millal ma küll jõuan need 1001 ideed ära teostada. Selline hull inspiratsioon on peal! :)

      Kustuta
  4. Tere! Minu meelest esimene märkmik tuli lihtsalt perfektne välja! Nii põnev mis edasi saab :) Lähenesid asjale nii põhjalikult, tegin eeltöö ära ja loomulikult on kohe tulemust näha. Super! Palju õnne!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, Maria! Selle kohta öeldakse, et esimene vasikas ei pruugi aia taha minna, teine aga küll! :)

      Kustuta
  5. Nii ilus töö :) Ma ka allati mässan, kui lillat tooni tööd vaja pildile püüda :)

    VastaKustuta